Artykuły,  Rozszerzanie diety

Co może pić moje dziecko?

Ostatnio sporo się u nas działo – Kasia została mamą po raz drugi i się przeprowadziła a ja (Kasia Szuba) otworzyłam Gabinet, przeprowadziłam się i w końcu zrobiłam prawo jazdy 😉 Niestety te zawirowania sprawiły, że mniej nas tu ostatnio, ale wracamy!

Hej hej 👋😍Kochane Mamy 👩👶🧒i Przyszłe Mamy – starające się o swoje maleństwo 🤰❤Jesteśmy tu z Kasią po to by Wam…

Opublikowany przez MomDiet Środa, 26 sierpnia 2020

Odpowiadając na Wasze potrzeby (link powyżej), bo właśnie w takim celu powstało MomDiet. Dziś zapraszam Was po same konkrety o tym, co może pić Twoje dziecko!

Rozszerzanie diety i picie

Zarówno dla malucha rozpoczynającego przygodę z jedzeniem i piciem, jak i dla starszaka czy osoby dorosłej najlepszym źródłem płynów w codziennym menu będzie WODA. Ma to ogromne znaczenie w profilaktyce otyłości, ale także co jest równie ważne i celem samym w sobie – prawidłowe nawodnienie organizmu.

Więcej o początkach rozszerzania diety tutaj http://www.momdiet.pl/2019/11/23/rozszerzanie-diety-w-praktyce-papka-czy-blw/ i tuhttp://www.momdiet.pl/2019/10/02/rozszerzanie-diety-aktualne-zalecenia-w-pigulce/

Jaką wodę wybrać?

Może być to woda mineralna ale niskosodowa i niskozmineralizowana niegazowana, może być to także woda źródlana czy filtrowana, przegotowana. Wybór należy do Ciebie 🙂

Dzieciom NIE PODAJEMY wody wysoko i średniozmineralizowanej, gdyż ilość minerałów jest zbyt wysoka, co nie byłoby korzystne dla ich zdrowia.

Soki?

Hmm tutaj zdania mogą być podzielone. Bo o ile nie jestem zwolenniczką sklepowych soków/nektarów (dodatek cukru/syropu glukozowo-fruktozowego, przygotowanie ich z zagęszczaczy) to świeżo wyciśnięty sok raz na jakiś czas będzie w porządku. Można rozcieńczyć go z wodą 😉 Ale soki nie powinny zastępować wody. A bardziej sycącym źródłem witamin będzie owoc 🙂

Mleko mamy a picie

W trakcie rozszerzania diety w szczególności w czasie jego początków – mleko mamy to podstawa również nawodnienia malucha. Więc jeśli maluch i mama tego potrzebują to jak najbardziej śmiało karmcie się do woli 🙂

🇵🇱🙏1 sierpnia obchodziliśmy Powstanie Warszawskie, gdzie nasi Wielcy Rodacy walczyli o wolność 🙏🇵🇱1 sierpnia to także…

Opublikowany przez MomDiet Poniedziałek, 3 sierpnia 2020

Warto jednak stopniowo po zakończonym posiłku uzupełniającym, proponować dziecku do popicia wodę. Najlepiej w otwartym kubku (na początek fajnie sprawdza się doidy) lub kubek z szeroką słomką.

Zapotrzebowanie na wodę

Zapotrzebowanie na wodę u dzieci w drugim półroczu życia czyli 6- 12 mc to ok. 800 ml/dobę. Zaś u małych dzieci (1-3 lat ) to 1300 ml/dobę.

Pamiętaj, że w ten bilans wchodzą wszystkie płyny spożyte w ciągu dnia przez dziecko. Do tego typu produktów wchodzą: zupa, mleko modyfikowane czy mleko mamy, jogurt, koktajl, sok, woda itp.

Podobał Ci się ten artykuł? Chciałabyś się więcej dowiedzieć o rozszerzaniu diety malucha? Zapisz na na listę oczekujących, bo już tuż tuż ruszamy ze sprzedażą ebooka!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *