Przepisy

Sałatka z buraka, fety i słonecznika

Ostatnio sporo czasu i wpisów oddałyśmy tematom związanym z dziećmi👶👧👦 Począwszy od tych najmniejszych, po te już wszystko robiące „siam”
Dziś pora na mamy🤰 oraz te z Was, które do tej roli się szykują po raz pierwszy czy może już kolejny👩👱‍♀️

Mamy dla Was żelazny przepis!


Z pewnością nie jednej z nas, nie raz wynik morfologii nie był idealny… Więc dziś ślemy Wam przepis na lunch/ lekką kolację czy II śniadanie😋

W roli głównej wystąpił BURAK a bohaterowie drugiego planu to ser feta, mieszanka sałat oraz nasiona słonecznika🌻 i oliwa z oliwek.

Burak – nasze pospolite warzywo. Często niedoceniane❗️ Nie wiem czy wiecie, ale burak ma wiele zalet ❗️Nie dość, że znajdziemy w nim całą gamę witamin (m.in.: wit. C, kwas foliowy) i składników mineralnych (żelazo, potas, cynk, wapń, fosfor , potas), które są niezbędne do prawidłowego tworzenia krwi i jej utlenowania ( przeciwdziałanie anemii!). To także zawierają sporą dawkę silnych przeciwutleniaczy (antyoksydantów) m.in. betaminę.
To właśnie dzięki takim związkom nasz organizm radzi sobie z codziennym stresem. Ze względów na swój drogocenny skład, buraki pozytywnie wpływają na poprawę nasienia wśród mężczyzn oraz wzmacniają ukrwienie mózgu. Dzięki czemu łatwiej będzie nam się skoncentrować w pracy czy zapamiętać listę zakupów❗️😎
Więc śmiało Droga mamo, Przyszła mamo – sięgaj po BURACZKI!

Nasiona słonecznika to kolejna bomba witaminowa❗️:)


Te chrupiące pestki zawierają sporą ilość witaminy E, która to jest witaminą płodności! Ma ona działanie antyoksydacyjne, a przez to również przeciwdziała starzeniu się. Dodatkowo możemy w nasionach słonecznika znaleźć, witaminę B9, czyli kwas foliowy.
Jak pewnie wiecie, kwas foliowy jest niezbędny do tworzenia krwinek czerwonych a także do prawidłowego rozwoju układu nerwowego już od chwili poczęcia❗️ Dlatego tak ważne jest aby kobiety, które planują zostać mamami zadbały o optymalną ilość kwasu foliowego w swojej diecie❗️

Wracając do naszego przepisu 😁😉😋
Na 1 porcję potrzebujesz:
🌻1 buraka ugotowanego/ upieczonego – ja skorzystałam z wersji gotowej pakowanej hermetycznie
🌻2-3 garście mieszanki sałat romantica (szpinak, rukola, botwinka)
🌻grubszy plaster sera fety
🌻garść nasiona słonecznika
🌻oliwa z oliwek do skropienia sałatki
🌻dodatkowo możesz podać sałatkę z pieczywem żytnim lub makaronem pełnoziarnistym

Wykonanie:
Na talerzu ułóż mieszankę sałat. Następnie ugotowanego buraka pokrój w cienkie plasterki i połóż na wierzch sałaty. Ser feta pokrój w kostkę i posyp sałatkę wraz nasionami słonecznika. Na koniec skrop danie oliwą z oliwek. Smacznego!😋

P.S Koniecznie dajcie znać w 💬💬💬, czy lubicie takie dania? Bo ja przyznam się szczerze, że nie jestem miłośniczką buraczków, ale to połączenie zjadłam ze smakiem😉😀😋

#przepis #zdroweprzepisy #żelazneprzepisy #zdrowejedzenie #dietadlamamy #dietawanemii #płodność #ciąża #burak #nasionasłonecznika #zdrowoikolorowo #dietetyk #MomDiet #pracaonline #zróbtosam

3 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *