Przepisy

Pieczony FALAFEL – oswajamy ciecierzycę!

Mamy nadzieję, że wypróbowałyście fantastyczny przepis na sałatkę z burakiem [ przepis TU http://www.momdiet.pl/2020/03/02/salatka-z-buraka-fety-i-slonecznika/] a dziś przychodzimy do Was z kolejną ciekawą recepturą⤵️

W roli głównej moja królowa👑 nasion strączkowych CIECIERZYCA

Przepis odpowiedni dla małych i dużych i można go modyfikować do woli. Pożywny posiłek, odpowiedni dla wegan, bogaty w białko a dzięki pieczeniu unikamy nadmiaru tłuszczu i cała potrawa jest bardziej lekko strawna. Czego chcieć więcej🙃

Uwaga, uwaga❗️

PIECZONY FALAFEL
*przepis pochodzi z blogu Jadłonomia

Składniki na 30 falafeli:


➡️400 g suchej ciecierzycy, namoczonej przez noc w zimnej wodzie❗️
➡️15 suszonych daktyli
➡️1 cebula
➡️2 ząbki czosnku
➡️¼ pęczka natki pietruszki
➡️¼ pęczka natki kolendry, lub więcej pietruszki

➡️1 ¼ łyżeczki mielonego kuminu
➡️½ łyżeczki mielonych ziaren kolendry
➡️ po ¼ łyżeczki mielonego kardamonu, cynamonu i chili
➡️1 – 2 łyżeczki soli
➡️olej do smażenia, najlepszy będzie rzepakowy lub z pestek winogron

✍️🥇📝Przygotowanie cz. 1


1️⃣ Cie­cie­rzy­cę od­ce­dzić, opłu­kać i zmie­lić połowę w maszynce do mielenia(może być blender kielichowy czy inny robot o dużej mocy) następnie zmielić daktyle, cebulę, czosnek oraz świeże zioła i zmielić resztę ciecierzycy.
2️⃣ Do zmie­lo­nej masy dodać sól i przyprawy, a następnie wszystko dokładnie wymieszać i w razie potrzeby dodać 1 – 2 łyżki wody – masa jest dobra, kiedy ściśnięta w ręce łatwo się formuje.
3️⃣ Przykryć szczelnie folią i odstawić do lodówki na 30 minut lub dłużej.

✍️🥇📝Przygotowanie cz. 2


4️⃣ Piekarnik rozgrzać do 200 stopni. Blachę wyłożyć papierem do pieczenia i delikatnie posmarować punkty olejem w miejscu, gdzie będą leżeć falafele.
5️⃣ Z przygotowanej masy nabierać po łyżce masy i formować malutki, lekko spłaszczone krążki. Ważne jest, by dokładnie jest ścisnąć – dzięki temu nie będą się rozpadać.
6️⃣ Uformowane falafele układać na blasze. A kiedy cała będzie pełna posmarować delikatnie każdy falafel olejem na wierzchu. Piec przez 8 – 10 minut, a następnie obrócić i piec kolejne 5 – 8 minut.

Moja modyfikacja w przypadku dzieci ⬇️

Osobiście dzielę zmieloną – ciecierzycę, daktyle, cebule i czosnek – na pół. Jedną część doprawiam tak jak w oryginalnym przepisie. Natomiast drugą robię mniej intensywną w smaku tzn. nie dodaje ostrych przypraw jak chili, kumin czy kolendra. Czasem robię też bez świeżych zielonych warzyw (natki pietruszki i kolendry). Nie każde dziecko lubi ten posmak, który dają. Dodaję tylko sól, cynamon, słodką paprykę, mielony kardamon.

Obie wersje są przepyszne i zarówno mali jak i duzi zajadają się falafelem🥇

#przepis #zdroweprzepisy #strączki #ciecierzyca #zdrowejedzenie #dietadlamamy #płodność #wege #daktyle #zdrowoikolorowo #dietetyk #MomDiet #pracaonline #zróbtosam #kuchniaorientalna #bezsmażenia

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *