Przepisy

Domowa granola

czyli wersja na niejedno śniadanie i nie tylko!

W sobotnie leniwe popołudnie ślemy Wam propozycję na pyszną odżywną przekąskę, śniadanie czy podwieczorek 😉 Nasza DOMOWA GRANOLA to bomba witaminowa! Zawiera sporą dawkę magnezu, potasu, cynku, żelaza oraz wapnia, a także witaminy z grupy B tj. kwas foliowy oraz witaminę E. Granola to pożywna dawka energii. Dzięki dużej zawartości orzechów zapewnimy organizmowi odpowiednią podaż kwasów omega-3. Są one niezbędne do prawidłowej pracy układu nerwowego. Poprawiają pamięć, koncentrację. A więc szczególnie ważne dla maluchów, jak i starszaków 🙂

Ale po co się trudzić? Przecież Granolę mamy też w pięknych opakowaniach na półkach sklepowych!

Faktycznie. Co firma to co raz bardziej kolorowe opakowania zachęcające do zakupu. Informują o prozdrowotnych właściwościach. Dla dzieci. Niezbędne w każdej kuchni, na talerzu… Czyżby?!

Następnym razem gdy będziesz mijała alejkę z różnego rodzaju płatkami śniadaniowymi, zajrzyj na ich skład! Co tam znajdziesz? Tonę cukru i syropu glukozo-fruktozowego czy innych słodzideł. Olej palmowy… i przeróżne dodatki, które dla naszego zdrowia nie są obojętne 🙁

Dlatego zachęcam Cię byś spróbowała zrobić GRANOLĘ w domu 🙂 Naprawdę niewiele potrzeba do jej wykonania a smak jest o wiele lepszy niż tej kupnej.

Dodatki można zmieniać wedle własnego uznania. Mieszać. Kombinować. Smakować 🙂

A o to przepis na DOMOWĄ GRANOLĘ

Składniki:

  • 2 szklanki płatków owsianych górskich
  • szklanka płatków żytnich
  • 10 moreli suszonych ( ciemnych – nie zawierają konserwantów)
  • garść wiórek kokosowych
  • garść orzechów włoskich
  • dwie garście pestek dyni
  • dwie garście nasion słonecznika
  • garść płatków migdałowych
  • 2-3 garście ulubionej mieszanki bakaliowej
  • 3- 4 łyżki miodu płynnego

Wszystkie składniki oprócz płatków i wiórek posiekaj. Następnie wszystko wymieszaj. Dodaj miód i jeszcze raz wymieszaj. Rozgrzej piekarnik do 180 st. C. Blachę wyłóż papierem do pieczenia. Całą granolę przełóż na blaszkę i wyrównaj. Piecz około 15 min lub dłużej – w zależności od tego, jaki stopień zarumieniania lubisz :)Co jakiś czas pomieszaj. Następnie wyjmij blaszkę i ostudź. Gotową granolę przesyp do pojemnika i szczelnie zamknij. Przechowuj tydzień 🙂 Smacznego!

Domowa Granola sprawdzi się idealnie jako dodatek do mleka, jogurtu naturalnego i owoców 🙂

Jeśli macie ochotę na wypróbowanie naszych słodkości poleca się KREM AL’A NUTELLA http://www.momdiet.pl/2019/09/10/krem-ala-nutella/

2 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *